Format: Playstation 3 & Xbox 360
Genre: First Person Shooter
Utvecklare: Platinum Games
Utgivare: SEGA
Premiär: 2010-10-22
Media: Blu-ray Disc, DVD
Antal spelare (Offline): 1 spelare
Antal spelare (Online): 0 spelare
- Tråden om spelet som ingen vet om. Jag vill att folk ska öppna ögonen för detta spel. Kanske till och med spela det. Det finns demo ute just nu och tro mig. Det är grymt.
Själv hade jag ingen aning om vad Vanquish var innan jag spelade demot. Cactus gick ut på WAG och sa att det var grymt så jag tänkte varför inte liksom. Jag spelade demot och blev totalt kär. Fan vad roligt det var att spela. Från att glida på sina knän och skjuta i slow motion till att hoppa in i en stor robotarm och spränga den inifrån allt är ruggigt kul.
Så om ni inte har spelat Vanquish så se till att i alla fall ge det en chans igenom att spela demot. I värsta fall passar det inte er.
In a near-future world where Russia and the United States vie for ownership of the world’s fast-depleting energy resources, the US has constructed a space station in order to harness energy from the sun. Russian forces capture this space station and divert its harvested solar energy into a blast wave that destroys San Francisco, aiming to force the US into a total and unconditional surrender. In response, the US tasks its armed forces with recapturing the space station before the Russians can annihilate their next target – New York.
•Vanquish - Battlesuit Trailer
• Vanquish - IGN Fan Impressions
• Planet 360 - 8,9/10
• Gamereactor - 8/10
• IGN - 8,5/10
• Gameinformer - 7,75/10
• Gamespot - 9/10
• Gametrailers - 9/10
• 1up - B+/A
• G4 - 3/5
• Eurogamer - 9/10
• Eurogamer sverige - 8/10
• gamesradar- 9/10
• NZgamer - 8,7/10
• PSXExtreme - 8,5/10
• Videogamer - 8/10
• Metro - 8/10
• Guardian - 4/5
• Edge - 8/10
• Kommer snart!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tråden kommer självklart att uppdateras vart eftersom och om ni har något att tipsa med (En ny trailer eller kanske en schysst deal) så posta gärna den!
Den kan man också få tag i
Jag är lungt intresserad av spelet. Så blir nog ett köp nästa sommar eller liknande (får ju se vad som händer med recensionerna). Ska ju precis börja utforska Playstation3 och vill ha en handfull med spel och inte bara köpa 1-3 st som går på 500kr vardera.
Absolut - För män som kan sätta gränser.