Del 1 av 7
Tidigare delar:
Då var det dags igen. Nu kör vi. Julen närmare sig och likaså det nya året. Ett ental riktigt bra spel har släppts i år och det nya årtiondet har inlett riktigt bra kan man säga och vi ska försöka sammanfatta det med Tjugofem stycken bra spel som alla förtjänar att slåss om titeln att ha vunnit Skillpoints Game of the Year-omröstning. Det är en bit dit men tillslut kommer vi stå där i finalen med tio stycken spel.
Nu hur som helst är det dags för nominering. Eftersom det var ett av de mest efterfrågade sakerna ifrån förra årets omröstning kan jag inget annat göra än att lyda. Här skriver du då tjugofem stycken spel som har släppts i år som du tycker är tillräckligt bra för att få din nominering.
Inte spelat 25 spel? Helt okej. Antingen är det bara att nominera spel du inte har spelat men som du fortfarande skulle testa och spela eller bara för att du tycker det ser intressant ut. Eller så nominerar du bara de spel du tycker förtjänar att bli nominerade även fast det är ett eller tjugotre stycken. Om vi inte får ihop tjugofem spel så kommer jag ta ut några på måfå för att fylla ut platserna.
Dom tjugofem spel som får flest nomineringar efter två veckor (deadline den femte December) kommer att slumpvis dras till fem olika grupper på fem olika spel. Fem grupper, fem olika spel på fem veckor där vi får rösta varje vecka (nya spel att rösta på kommer upp snabbt efter att den tidigare omröstningen stängts). Dom två spel som får flest röster varje vecka går vidare till finalen som kommer att hållas efter att alla delmoment har blivit klara. Så alltså kommer det komma ut två vinnande spel från varje omröstning, efter att alla delmoment har hållits kommer tjugofem spel blivit tio. Dom tio spelen kommer att slåss om den ultimata titeln, det spelet som i finalen får flest röster vinner (nähä?).
Fattar..? Om ni har frågor får ni ställa dom och så ska jag försöka svara på dom.
Börja nominera!
• ….?
• ….?
Etc.
Mina nomineringar:
• Red Dead Redemption
• Mass Effect 2
• Enslaved
• God Of War 3
• Vanquish
• Bayonetta
• StarCraft II