Det här är tråden för den extremt förbisedda tjänsten Xbox Live Indie Games (tidigare kallad Community Games). Tjänsten hittar du under Game Marketplace i din Xbox 360-meny.
Själv har jag stiftat bekantskap med en mängd titlar från tjänsten men har säkerligen missat en del guldklimpar. I ärlighetens namn är merparten av det som släppts inget vidare. I den här tråden tipsar vi därför varann om alla spel som inte är skit.
Lista för alla Indie Games finnes här.
Underbart initiativ! Jag tänkte som senast i morse på att det borde startas en tråd om XBLIG på forumet, men du hann före!
Jag älskar XBLIG. Det finns flertalet starka titlar, och det för en mycket liten monetär ersättning. Är man en såndäringa nostalgiker finns det en hel del godbitar att avnjuta.
För att inte helt spamma ner tråden börjar jag med att tipsa om Aban Hawkins & the 1000 SPIKES. Genre: dödsplattform. Svårare än svårast. Hårdare än hårdast.
Jag gör en liten videobotanisering på Aban Hawkins här:
Påpekas bör att jag fortfarande är mycket färsk på det här med videoredigering, samt att min mic är något handikappad. I just den här "presentationen" låter det dock rätt bra, om man får lov att säga det själv. Tänker fortsätta botanisera framöver, när tiden tillåter.
“Some may never live, but the crazy never die”