Neasalas bild

Tjena! Om ni har följt DIW-gängets WASD-filmer här på Skillpoint, så kommer ni kanske ihåg att vi på 2Play Studios jobbade med ett spel som vi kallar Bloody Trapland!

Nu är det så att vi har kommit en bit på vägen! Vi ställde ju upp i Game Concept Challenge här på Blekinge Tekniska Högskola, och vi vann ett av fyra priser där!
Och nu har vi efter mycket om och men släppt en trailer ni kan hitta på på denna länk!

Bloody Trapland Official Trailer

Ville bara sprida detta lite! ;3

Om allt går väl ser ni oss snart på Steam!

Mvh //

Mario Gryth
Sound Designer
2Play Studios

Kletets bild

Helt klart ett intressant spel, och ett potentiellt köp. Jag hoppas dock att ni har en lagom upptrappning gällandes svårigheten, för det verkar grymt svårt på sina ställen. :bigsmile:

I can't remember to forget you.

Neasalas bild

Absolut! Vi har siktat på att både casual- och hardcorespelare ska kunna ha lika roligt när de spelar med varandra, så spelet är gjort med stegrande svårighetsgrad.

Men jag kan lova dig att vissa banor är riiiiktigt kniviga..! ;3

Andreas Bergs bild

Ser helt klart intressant ut och jag gillar verkligen konceptet med knivigt svåra plattformsbanor i flerspelarmiljö. Givet en närmare titt så snart det dyker upp i spelbar form oavsett om det blir Steam eller annan arena :bigsmile: :beer:

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Crimson Thunders bild

Jag måste säga att det verkligen ser kul ut, och om det är svårt är det inte något negativt, det är bara bra :)

PSN: Mr_jump

Kaffebaggel (inte verifierad)
Kaffebaggels bild

Vänner! Kom närmre och låna mig era öron så ska jag förtälja den blodisande berättelsen om en mans förfall och den totala kollapsen av ett socialt umgänge.

Det började en vacker vårdag, jag och några vänner jobbade med en webbserie som kallades för WASD för den eminenta spelsidan skillpoint. I denna serie hade vi i uppdrag att följa ett antal unga spelutvecklare i deras jobb och det var då jag för första gången kom i kontakt med......det.

Första gången vi spelade avstannade all produktivitet i grupprummet, hela dagen gick åt åt vänskaplig konkurrens och ett frenetiskt platformshoppande genom blodstänkta banor. De få minuter spelmaterial vi behövde recorda blev snabbt flera timmar och jag minns att jag tänkte "Bara en omgång till!" ett hundratal gånger.

....när jag vaknade till var det söndag 3 veckor senare och jag låg i en pöl av mitt eget urin, skäggväxten nådde mig till knäna och alla muskler i kroppen var fötvinade utom mina tummar som istället var gigantiska av både muskelväxt och av svullenhet. Skinnet på tumspetsarna var bortlitet och jag hade knapp- och styrspaksliknande förslitningar på benet som var blottlagt därunder.

Minnesbilder av hur jag tillfredsställt äldre herrar iförd stayups för att ha råd med mer Xbox-live poäng och nya handkontroller då jag krossat ett hundratal under mitt plattformsfrosseri fick min mage att vända sig.

Jag reste mig på mina sköra och förtvinade ben och såg med stål i min blick mot horisonten och bestämde mig för att världen måste få veta.

Låt detta bli min varning, akta er för besten, dödsknarket, den stora livs-tjuven!: BLOODY TRAPLAND! Världens mest beroendeframkallande spel.....

/jk

Det är ett skitbra spel, rekommenderar det till alla!

Keke Alfonso (inte verifierad)
Kaffebaggels bild

Instämmer, alla borde få spela!

Neasalas bild

Tjena allihopa!
Ville bara säga att Bloody Trapland kommer släppas på Desura den 25 September! Yay!

Om ni går in på Vår Facebook-sida så kan ni även läsa om hur ni ska göra för att ladda ner vår pre-releasedemo!

Hebbes bild

Tänkte ju passa på att säga att ett spelbart demo utan krav på pre-release key finns uppe på Desura nu :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.