Golden Sun: Dark Dawn får släppdatum i USA

Nyhet - Nintendo DS - tis 31 augusti 2010, kl 10.47

Golden Sun: Dark Dawn har fått släppdatum i USA, den 29/11. De som har följt storyn någorlunda vet att detta spel utspelar sig trettio år efter Golden Sun till Gameboy Advance och kommer att erbjuda på en relativt stor spelvärld.

Personligen hoppas jag att stridsmekaniken kommer att flyta snabbare än vad alla de klipp man har fått se från E3 visar. Frågan är ifall vi kommer att se spelet i Europa inom en snar framtid.

Det fulla pressmeddelandet från Nintendo lyder:

"August 30, 2010

The dawn of a new entry in the renowned Golden Sun™ video game series has nearly arrived in North America. Nintendo has announced that Golden Sun: Dark Dawn for the top-selling Nintendo DS™ family of portable game systems will launch on Nov. 29.

Offering a planet-sized world of adventure to explore and conquer,Golden Sun: Dark Dawn puts the raw power of the elements in players' hands. Each of the game's playable characters is capable of carrying Djinn, spirits that imbue their owner with unique and powerful abilities. Players can collect more than 70 unique Djinn, granting them the ability to summon mighty deities who unleash devastating attacks that fill both Nintendo DS screens. Djinn powers can also be used to navigate puzzling dungeons and overworld environments that will have players flinging fireballs to burn away obstacles, freezing water to raise platforms, or summoning whirlwinds to create bridges out of floating objects.

Taking place 30 years after the events of Golden Sun and Golden Sun: The Lost Age for the Game Boy™ Advance system, Golden Sun: Dark Dawn introduces a new generation of heroes that are struggling to survive in a radically changed world. What begins as a simple journey to rescue a lost friend turns into a dramatic quest to save the land from catastrophe as players are drawn into a world full of magical energy.

For more information about Nintendo, visit http://www.nintendo.com."

Le Dads bild

Jag hoppas de gör nånting nytt med detta, och inte bara en upphottad version av de gamla. De måste framför allt förbättra berättartekniken, och se till att det inte är jättelätt att bli både over- och underpowered vid olika tillfällen.

Marcus Toftedahls bild

Le Dad skrev:
berättartekniken

Berättartekniken var en grej som störde mig mycket med Golden Sun. Bland annat de idiotiska dialogerna där man fick välja ett svar som inte spelade nån roll. Typ:

"Vad tycker du, ska vi gå och rädda världen eller gå hem och fika?"
1. Rädda världen
2. Gå hem och fika.

Väljer 2.

"Nä det kan vi ju inte göra, vi måste rädda världen!"

Irriterande idiotiskt och onödigt...

Le Dads bild

Marcus Toftedahl skrev:
"Vad tycker du, ska vi gå och rädda världen eller gå hem och fika?"

Exakt. Man känner sig lite förolämpad både i hur idiotiska valen är, och hur det alltid blir det enda ändå. Bamse kommer alltid vara min favorit, men jag vill inte ha Bamse-händelseförlopp i mina rollspel.

Skriv ny kommentar

Innehållet i detta fält är privat och kommer inte att visas publikt.
CAPTCHA
Fyll i texten från bilden för att bevisa att du inte är en maskin.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.